توسعه زنجیره ارزش پتروشیمی در سواحل مکران

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی بر توسعه طرح‌های پتروشیمی منطقه مکران تا تکمیل زنجیره و ایجاد صنایع پایین‌ دستی تأکید کرد و گفت: با توجه به موقعیت راهبردی مکران(سواحل دریای عمان)، گام هوشمندانه توسعه پتروشیمی در این منطقه می‌تواند در قالب ایجاد «هاب» پتروشیمی امکان‌پذیر باشد.

به گزارش اگزیم نیوز، بهزاد محمدی در بازدید از طرح‌های توسعه‌ای پتروشیمی در منطقه مکران بر اهمیت این منطقه در مسیر توسعه صنعت پتروشیمی ایران و تکمیل زنجیره ارزش تا صنایع پایین‌دستی تأکید کرد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تأکید بر اینکه توسعه منطقه مکران اقدامی راهبردی و با اهمیت و مورد تأکید مقام معظم رهبری و همه دولت‌ها بوده است، گفت: با اجرای طرح‌های زیرساختی و با توجه به موقعیت راهبردی منطقه، توسعه پتروشیمی در این منطقه می‌تواند در قالب ایجاد «هاب» امکان‌پذیر باشد.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی افزود: توسعه طرح‌های موجود در حد تولید متانول کمکی به رونق و اشتغال این منطقه نخواهد کرد و با توجه به ماهیت طرح‌های تعریف شده لازم است با رفع موانع موجود که مهم‌ترین آن دانش فنی است، توسعه طرح‌ها تا تکمیل زنجیره و ایجاد صنایع پایین‌دستی ادامه یابد.

براین اساس، ضرورت های اصلی کشور، خروج از وضعیت خام فروشی و تولید مواد پتروشیمی به منظور ایجاد ارزش افزوده حداکثری از این منابع بوده و این موضوعی است که مورد توجه خواهد بود. به طوری که احداث خط لوله هفتم سراسری گاز جهت انتقال گاز عسلویه به پاکستان، فرصتی طلایی جهت توسعه صنایع پتروشیمی در سواحل مکران فراهم آورده است. این پروژه ها در دو حوزه جاسک و چابهار تعریف و مکان یابی شده اند.

قابل ذکر است؛ سواحل مکران به منطقه ای گفته می شود که از بندر جاسک آغاز شده و تا مرز پاکستان گسترده است و حدود هزار کیلومتر وسعت دارد. این منطقه به دلیل دسترسی آسان به آب های آزاد و اقیانوسی، ‌ اهمیت ویژه و استراتژیک دارد.

کد خبر 40534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 2 =